Darmowe narzędzia Google
Prawie wszyscy webmasterzy i twórcy stron eCommerce korzystają z darmowych narzędzi Google, które pomagają im w poprawie SEO. Należą do nich:Podstawowym źródłem danych potrzebnych do analizy SEO jest Google Analytics. Można go używać do monitorowania wyników SEO na podstawie słów kluczowych. Innym zastosowaniem Google Analytics jest tworzenie celów do śledzenia odsłon i określonych konwersji na stronach witryny, wraz z informacjami o tym, kiedy ludzie wypełniają i korzystają z formularzy witryny. Możesz również uruchamiać raporty pokazujące strony o najwyższych wynikach i określać, co możesz zrobić, aby je zoptymalizować.
Jeśli chcesz uzyskać jak najwięcej korzyści z Google Analytics, musisz połączyć je z Google Search Console. Musisz połączyć te dwa narzędzia, aby zobaczyć wszystkie zapytania i zidentyfikować możliwości poprawy słów kluczowych. Google Search Console informuje o słowach kluczowych, których ludzie używają, gdy szukają Twoich treści. Zawiera szczegółowe informacje na temat stron docelowych i zapytań w oparciu o kliknięcia, wyświetlenia, CTR % i wiele innych.
Planer słów kluczowych Google AdWords pomaga w tworzeniu reklam dla najlepszych słów kluczowych. Można go nawet używać do bardziej ogólnego badania słów kluczowych, chociaż Google ograniczyło jego zastosowanie w tym celu. Narzędzie daje wgląd w to, jak często pewne słowa są wyszukiwane i jak te wyszukiwania zmieniały się w czasie. Podaje również sugerowane szacunkowe oferty dla każdego słowa kluczowego, dzięki czemu możesz określić swój budżet reklamowy.
Możesz użyć Google Moja Firma, aby utworzyć bezpłatny profil biznesowy, który będzie widoczny na listach wyszukiwania Google. Profil biznesowy umożliwia łatwe nawiązywanie kontaktów z klientami w Wyszukiwarce Google i Mapach Google.
Możesz używać narzędzia do testowania danych strukturalnych Google do tworzenia nowych stron internetowych i ręcznego optymalizowania nowych stron. Narzędzie to sprawdza również poprawność danych strukturalnych.
Google Tag Assistant pomaga w rozwiązywaniu problemów z instalacją różnych znaczników Google, w tym Google Analytics, Google Tag Manager i innych. Asystent Tagów powie Ci, które znaczniki są obecne, zgłosi wszelkie błędy i zasugeruje ulepszenia, które możesz wprowadzić do swojego wdrożenia. Asystent tagów Google rejestruje typowy przepływ użytkowników do i przez Twoją witrynę i natychmiast zatwierdza, diagnozuje i rozwiązuje problemy z wdrożeniem Google Analytics.
Google PageSpeed Insights analizuje zawartość strony internetowej, a następnie generuje sugestie, aby przyspieszyć działanie strony. Raportuje wydajność strony zarówno na urządzeniach mobilnych, jak i stacjonarnych. W górnej części raportu PageSpeed Insights podaje wynik podsumowujący wydajność strony. Google określa ten wynik, uruchamiając Latarnię morską w celu zebrania i przeanalizowania danych laboratoryjnych dotyczących strony. Wynik 90 lub wyższy jest uważany za dobry.
Zobacz filmy na podobne tematy: